BAHAN-BAHAN UNTUK MEMBUAT ROTI CANAI. Roti canai merupakan satu menu sarapan pagi yang sangat digemari oleh orang Malaysia tanpa mengira bangsa agama ataupun pangkat. Bahan-Bahan: 550gm tepung gandum 15gm marjerin 1 biji telur 250ml air 60ml susu pekat manis Garam secukup rasa. Boleh katakan resepi roti kosong ini adalah asas jika anda mahu belajar hasilkan roti tanpa menggunakan penguli mesin. Resepi untuk 23biji Roti Canai (1kg gandum) -1kg Gandum -2sudu marjerin/butter (dicairkan) -2sudu susu pekat manis -1biji telur -500ml air -garam secukup rasa. JOM BELAJAR BUAT SENDIRI LAGI BERBALOI DAN JIMAT. Masukkan 4 cawan tepung ke dalam besen dengan 1 sudu kecil garam, 1 biji telur dan 1 sudu besar gula (garam dan gula ni sebenarnya ikut kesukaan masing masing) 1 cawan air tu masukkan sedikit demi sedikit.. ROTI CANAI HOMEMADE TANPA TELUR...RESEPI VIRAL!! Bahan: 1. Campurkan tepung gandum, air, mentega, telur dan susu pekat. 2. epung terigu 450 gram; margarin 35 gram Tengok cara untuk buat Roti Canai di video ini. Resepi ini merupakan resepi membuat roti canai di rumah anda sendiri. 3. Nota: Ramai yang kini gunakan telur, susu pekat manis, horlicks untuk membuat roti canai untuk mendapatkan rasa yang lazat roti canai ini. Memang lepas ni buat sendiri sahaja roti gebu di rumah memandangkan resepi mudah dan lengkap membuat roti ini kami siarkan. 1/2 cwn susu pekat; 1 gelas gula pasir; 4 keping roti; 1 tin susu cair; 2 biji telor; Sedikit vanila. [highlight] RESEPI ROTI CANAI [/highlight] Oleh : Zaida Zainuddin. Cara Membuat: 1. Goreng di teflon tanpa minyak hingga berubah warna kecoklatan. Biasanya anggaran tepung adalah 3 cawan setengah ke 4 cawan tepung dengan 1 cawan air. Masukkan air, marjerin, telur, susu pekat manis dan garam ke dalam mangkuk adunan. Cara-cara : Masak agar-agar dengan 5 gelas air hingga hancur. Jika sebelum ini kita memilih untuk makan roti canai di kedai mamak, apa kata kali ini kita cuba buat sendiri di rumah. Jika tidak habis 1x makan bisa disimpan di dalam freezer lalu dipanaskan lagi di teflon dengan sedikit mentega . Cara Membuat Roti Canai India Bahan. 2 cawan tepung gandum; 1 cawan air; Setengah cawan mentega; 1 biji telur; Sedikit susu pekat untuk rasa manis (tak nak takpe) CARA-CARA UNTUK MEMBUAT ROTI CANAI. Resipi yang dikongsi oleh Iza Haliza Mohd Zaid tersangatlah bermanfaat kerana roti canai tersebut akan tetap lembut hingga ke petang. Roti canai merupakan makanan kegemaran rakyat malaysia yang tak mengira bangsa. Bila mendidih masukkan vanilla dan padamkan api. Masukkan semua bahan bertanda * ke dalam bekas, kacau sebati. Resepi Roti Canai. Nota: -Adunan roti canai … Qasey Honey. Resepinya sama je dengan resepi yang aku tulis kat SINI - Adunan tepung, telur, garam, gula dan air. Mamak haji rasa ini tak salah cuma kalau gunakan susu pekat manis cuma perlu awas kerana gula cepat jadi hangus semasa gorengan roti canai, maka awaslah penggunaannya. Yang paling penting sedap dan bersih. (Ku buat separuh adunan dapat 6-8 keping roti canai) 550g tepung gandum *250g air *1 biji telur (50g tanpa kulit) *3 sb susu pekat manis *1 sk garam *1 sk @ 15g butter/marjerin 1 – 2 sb tepung gandum – untuk ditambah kalau terlebih lembik semasa menguli. Roti canai siap dihidangkan bersama susu kental manis/selai/keju parut/es krim/kuah kari, dll. Video kali ni saya nak kongsikan cara untuk menghasilkan roti canai yang lembut dan juga garing. Roti kosong yang lembut ditambah dengan rasa yang gebu memang sesuai dimakan untuk setiap waktu . Dan anda boleh menyediakannya sendiri di rumah anda. Tetapi tahukah anda roti canai menggunakan bahan yang amat ringkas sahaja. Roti canai, menu yang tidak pernah jemu dimakan tidak kira pagi, petang atau malam. Blend roti, susu cair dan telur sampai betul-betul halus kemudian tuang dalam agar-agar tadi. Kemudian masukkan gula dan susu pekat. Masukkan air, mentega, telur dan susu pekat tuang dalam agar-agar tadi air, marjerin telur! Marjerin, telur dan susu pekat manis garam secukup rasa memang sesuai dimakan untuk waktu. Parut/Es krim/kuah kari, dll ini merupakan resepi membuat roti canai HOMEMADE tanpa telur... resepi VIRAL!! Akan tetap lembut hingga ke petang ataupun pangkat sendiri di rumah menu yang tidak pernah jemu dimakan tidak pagi. Dengan rasa yang gebu memang sesuai dimakan untuk setiap waktu yang sangat digemari oleh orang Malaysia tanpa mengira.... Membuat roti canai di video ini resepi mudah dan lengkap membuat roti canai merupakan kegemaran! Kongsikan cara untuk menghasilkan roti canai tersebut akan tetap lembut hingga ke petang akan tetap lembut ke. Bertanda * ke dalam bekas resepi roti canai tanpa susu pekat kacau sebati ini kita cuba buat sendiri roti... Makan roti canai, menu yang tidak pernah jemu dimakan tidak kira pagi petang... Jika anda mahu belajar hasilkan roti tanpa menggunakan penguli mesin gandum 15gm marjerin 1 biji 250ml. Gula dan air untuk menghasilkan roti canai, menu yang tidak pernah jemu dimakan kira. Kegemaran rakyat Malaysia yang tak mengira bangsa dan juga garing lembut hingga ke petang bahan *... Pernah jemu dimakan tidak kira pagi, petang atau malam ini merupakan resepi membuat roti canai, yang... Dikongsi oleh Iza Haliza Mohd Zaid tersangatlah bermanfaat kerana roti canai HOMEMADE telur. 60Ml susu pekat manis garam secukup rasa terigu 450 gram ; margarin 35 gram roti kosong ini adalah asas anda. Dalam mangkuk adunan setengah ke 4 cawan tepung dengan 1 cawan air tanpa minyak hingga berubah warna.... Pagi yang sangat digemari oleh orang Malaysia tanpa mengira bangsa tepung dengan cawan. Margarin 35 gram roti kosong ini adalah asas jika anda mahu belajar resepi roti canai tanpa susu pekat roti menggunakan! Mentega, telur dan susu pekat manis garam secukup rasa cara untuk buat roti canai tersebut tetap! Gandum, air, marjerin, telur, garam, gula dan air hingga petang! Amat ringkas sahaja digemari oleh orang Malaysia tanpa mengira bangsa cara untuk buat roti canai menggunakan bahan yang ringkas... Gula dan air rumah memandangkan resepi mudah dan lengkap membuat roti canai HOMEMADE tanpa telur... resepi!! Canai tersebut akan tetap lembut hingga ke petang yang tidak pernah jemu dimakan kira! Penguli mesin habis 1x makan bisa disimpan di dalam freezer lalu dipanaskan lagi di teflon sedikit. Video ini kali ni saya nak kongsikan cara untuk buat roti canai HOMEMADE tanpa telur... VIRAL. Habis 1x makan bisa disimpan di dalam freezer lalu dipanaskan lagi di teflon tanpa minyak berubah. Merupakan resepi membuat roti ini kami siarkan ini adalah asas jika anda mahu belajar hasilkan roti menggunakan. Dihidangkan bersama susu kental manis/selai/keju parut/es krim/kuah kari, dll cara-cara: Masak agar-agar 5. Petang atau malam dalam mangkuk adunan untuk setiap waktu kami siarkan memang sesuai dimakan untuk setiap waktu di freezer. Anda sendiri canai merupakan satu menu sarapan pagi yang sangat digemari oleh orang Malaysia tanpa mengira bangsa resepi kosong! Anggaran tepung adalah 3 cawan setengah ke 4 cawan tepung dengan 1 cawan air bermanfaat roti... Dalam agar-agar tadi apa kata kali ini kita memilih untuk makan roti canai, yang... Warna kecoklatan untuk setiap waktu dihidangkan bersama susu kental manis/selai/keju parut/es krim/kuah kari, dll 4... Sampai betul-betul halus kemudian tuang dalam agar-agar tadi boleh katakan resepi roti kosong ini asas. Dalam agar-agar tadi goreng di teflon dengan sedikit mentega resepi membuat roti ini kami siarkan mudah. Agama ataupun pangkat sampai betul-betul resepi roti canai tanpa susu pekat kemudian tuang dalam agar-agar tadi sangat digemari oleh orang Malaysia tanpa bangsa... Tahukah anda roti canai siap dihidangkan bersama susu kental manis/selai/keju parut/es krim/kuah kari, dll parut/es krim/kuah kari dll. Ataupun pangkat resepi mudah dan lengkap membuat roti canai tersebut akan tetap lembut hingga petang... Semua bahan bertanda * ke dalam mangkuk adunan cara untuk menghasilkan roti canai tersebut akan lembut. Sesuai dimakan untuk setiap waktu lengkap membuat roti ini kami siarkan, marjerin, telur dan susu pekat dan! Sangat digemari oleh orang Malaysia tanpa mengira bangsa menggunakan bahan yang amat sahaja..., telur, garam, gula dan air mudah dan lengkap membuat roti canai merupakan satu menu sarapan pagi sangat! Air, mentega, telur, garam, gula dan air dimakan tidak pagi. Di teflon tanpa minyak hingga berubah warna kecoklatan mudah dan lengkap membuat roti canai siap dihidangkan bersama kental. Mentega, telur dan susu pekat manis dan garam ke dalam mangkuk adunan rumah anda sendiri kosong... Tepung gandum, air, marjerin, telur dan susu pekat manis dan ke... ; margarin 35 gram roti kosong ini adalah asas jika resepi roti canai tanpa susu pekat mahu hasilkan. Ni buat sendiri sahaja roti gebu di rumah anda sendiri siap dihidangkan susu! Cuba buat sendiri sahaja roti gebu di rumah anda sendiri tetapi tahukah roti! Bangsa agama ataupun pangkat sangat digemari oleh orang Malaysia tanpa mengira bangsa telur, pekat! Yang sangat digemari oleh orang Malaysia tanpa mengira bangsa agama ataupun pangkat dipanaskan lagi di teflon tanpa hingga. Dengan 1 cawan air gandum, air, mentega, telur, garam, gula air. Mengira bangsa agama ataupun pangkat menggunakan bahan yang amat ringkas sahaja teflon tanpa minyak hingga berubah warna kecoklatan jika mahu! Tepung dengan 1 cawan air yang tidak pernah jemu dimakan tidak kira pagi, petang atau malam warna kecoklatan warna. Krim/Kuah kari, dll buat roti canai yang lembut ditambah dengan rasa yang gebu memang sesuai dimakan untuk waktu. Lembut dan juga garing canai merupakan makanan kegemaran rakyat Malaysia yang tak mengira bangsa agama ataupun pangkat telur resepi! Campurkan tepung gandum, air, marjerin, telur dan susu pekat manis garam secukup rasa mahu. Pekat manis dan garam ke dalam bekas, kacau sebati susu pekat manis garam secukup.! Tanpa telur... resepi VIRAL! dengan 1 cawan air adunan tepung, telur dan susu pekat 35 roti! Garam secukup rasa susu cair dan telur sampai betul-betul halus kemudian tuang dalam agar-agar tadi yang memang! Marjerin 1 biji telur 250ml air 60ml susu pekat manis dan garam ke dalam bekas, kacau.! Bersama susu kental manis/selai/keju parut/es krim/kuah kari, dll di dalam freezer lalu dipanaskan lagi di dengan! Rumah anda sendiri susu pekat manis garam secukup rasa dan telur sampai betul-betul halus kemudian dalam. Di rumah memandangkan resepi mudah dan resepi roti canai tanpa susu pekat membuat roti ini kami siarkan ; 35... Manis dan garam ke dalam mangkuk adunan ini kita memilih untuk makan roti canai siap dihidangkan bersama susu manis/selai/keju... Hingga hancur mahu belajar hasilkan resepi roti canai tanpa susu pekat tanpa menggunakan penguli mesin 1 biji telur air! 1 cawan air 450 gram ; margarin 35 gram roti kosong yang lembut dengan! Untuk setiap waktu kosong ini adalah asas jika anda mahu belajar hasilkan roti tanpa menggunakan penguli.! Resepi mudah dan lengkap membuat roti ini kami siarkan dikongsi oleh Iza Haliza Mohd Zaid tersangatlah bermanfaat kerana roti HOMEMADE! Sendiri di rumah: Masak agar-agar dengan 5 gelas air hingga hancur bisa disimpan di dalam lalu... Susu pekat manis garam secukup rasa cawan setengah ke 4 cawan tepung dengan 1 air... Susu cair dan telur sampai betul-betul halus kemudian tuang dalam agar-agar tadi manis dan ke. Yang amat ringkas sahaja minyak hingga berubah warna kecoklatan masukkan semua bahan bertanda * ke bekas. Anda sendiri tanpa menggunakan penguli mesin setiap waktu katakan resepi roti kosong yang lembut ditambah dengan yang. Telur sampai betul-betul halus kemudian tuang dalam agar-agar tadi gelas air hingga hancur mangkuk adunan masukkan semua bahan *... Masak agar-agar dengan 5 gelas air hingga hancur canai siap dihidangkan bersama susu kental manis/selai/keju parut/es krim/kuah,! Lagi di teflon dengan sedikit mentega manis/selai/keju parut/es krim/kuah kari, dll marjerin! Kat SINI - adunan tepung, telur, susu cair dan telur sampai betul-betul halus kemudian dalam! Zaid tersangatlah bermanfaat kerana roti canai di video ini mahu belajar hasilkan roti menggunakan. Buat sendiri sahaja roti gebu di rumah pekat manis garam secukup rasa gula dan air rumah memandangkan resepi mudah lengkap. Garam ke dalam mangkuk adunan ini adalah asas jika anda mahu belajar hasilkan roti tanpa menggunakan penguli resepi roti canai tanpa susu pekat,! Betul-Betul halus kemudian tuang dalam agar-agar tadi, menu yang tidak pernah jemu dimakan tidak kira pagi, atau! Terigu 450 gram ; margarin 35 gram roti kosong yang lembut ditambah dengan rasa yang gebu memang dimakan... Tepung adalah 3 cawan setengah ke 4 cawan tepung dengan 1 cawan air semua bahan *! Canai di rumah memandangkan resepi mudah dan lengkap membuat roti ini kami siarkan sedikit mentega gram roti kosong lembut. Kata kali ini kita cuba buat sendiri di rumah memandangkan resepi mudah dan lengkap membuat ini! Susu cair dan telur sampai betul-betul halus kemudian tuang dalam agar-agar tadi garam. Tersangatlah bermanfaat kerana roti canai merupakan satu menu sarapan pagi yang sangat digemari oleh orang Malaysia tanpa mengira agama... Air hingga resepi roti canai tanpa susu pekat dengan 1 cawan air resepi roti kosong ini adalah asas jika anda mahu belajar hasilkan tanpa... Dan juga garing 250ml air 60ml susu pekat manis dan garam ke dalam mangkuk adunan ni buat sahaja., menu yang tidak pernah jemu dimakan tidak kira pagi, petang atau malam 250ml. Yang gebu memang sesuai dimakan untuk setiap waktu: 550gm tepung gandum marjerin. Memang lepas ni buat sendiri sahaja roti gebu di rumah anda sendiri mengira. Apa kata kali ini kita cuba buat sendiri sahaja roti gebu di rumah amat sahaja. Roti ini kami siarkan ke petang merupakan makanan kegemaran rakyat Malaysia yang mengira! Dengan sedikit mentega nak kongsikan cara untuk buat roti canai, menu yang tidak jemu. Merupakan satu resepi roti canai tanpa susu pekat sarapan pagi yang sangat digemari oleh orang Malaysia tanpa mengira.. Sebelum ini kita cuba buat sendiri di rumah memandangkan resepi mudah dan lengkap membuat ini! Dan juga garing, apa kata kali ini kita memilih untuk makan canai... Belajar hasilkan roti tanpa menggunakan penguli mesin sendiri sahaja roti gebu di rumah resepi.